سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ایران
این وبلاگ در مورد ایران و تاریخچه استان های ان است .(مازندران و تهران و خراسان رضوی و ...)
شنبه 94 فروردین 15 :: 4:8 عصر ::  نویسنده : mahdi rezaei

 تهران

مرکز استان: تهران

تاریخ تاسیس: 1357

مساحت: 18?814 کیلومتر مربع

استان تهران با وسعتی حدود 12?981 کیلومتر مربع از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان قم، از جنوب غربی به استان مرکزی، از غرب به استان البرز و از شرق به استان سمنان محدود است. جمعیت استان تهران در سال 1392، 12?425?000 نفر بودهاست.

مرکز این استان شهر تهران است. شهر تهران پایتخت کشور ایران نیز به شمار می رود.

استان تهران با بیش از 12 میلیون نفر جمعیت، 17/5 درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده است. از این میزان 12، 252 هزار نفر در مناطق شهری و 1، 161 هزار نفر در مناطق روستایی آن ساکن هستند. 63/6درصد از جمعیت شهری استان تهران در شهر تهران و مابقی در 44 شهر دیگر استان ساکن هستند.

پوشش گیاهی استان تهران:

  • جنگل های طبیعی: در نقاط مختلف استان تهران این گونه جنگلها پراکنده اند؛ در دامنه های جنوبی البرز، ارتفاعات تهران گونه های گیاهی مانند بادام کوهی، پسته، انجیر و زرشک به چشم میخورد.
  • جنگل های دست کاشت: طی سالهای اخیر، فضاها و پار کهای جنگلی جدید در استان تهران به وجود آمده است. بزر گترین آن ها عبار ت اند از پارک چیتگر در غرب استان و پارک جنگلی لویزان در شمال شرق آن. در سطح استان تهران چندین پارک جنگلی دیگراز جمله سوهانک، وردآورد، سرخه حصار و توسکا وجود دارد. درختان این پارک ها عمدتا کاج، اقاقیا و زبان گنجشک هستند. وجود جنگل های طبیعی و دست کاشت، گردش در استان تهران را دلنشین تر کرده است.
size=2 width="100%" align=center>

فهرست جاذبه های گردشگری، جاهای دیدنی، اماکن مقدس و مذهبی، و امکانات توریستی و تفریحی شهرهای استان تهران به شرح زیر  می باشد:

شهر اسلامشهر،شهر بهارستان،شهر پاکدشت،شهر پیشوا،شهر تجریش،شهر تهران،شهر دماوند،شهر رباط کریم،شهر ری،شهر شمیرانات،شهر شهریار،شهر فیروز کوه،شهر فیروزکوه،شهر قدس،شهر گلستان و نسیم شهر،شهر ملارد، و شهر ورامین




موضوع مطلب :

پیوندها
لوگو
نویسنده و مدیر وبلاگ :مهدی رضایی
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 20
  • بازدید دیروز: 22
  • کل بازدیدها: 77851